annikaensanne.reismee.nl

Jakarta - Bandung

Lieve lezers,

Eenmaal aangekomen op het internationaal vliegveld van Jakarta midden in de nacht, was het nog een flinke zoektocht naar onze shuttle bus. Na aangesproken te zijn door diverse locals, kwam gelukkig onze chauffeur ons ophalen. Om half 2 in de nacht waren we aangekomen in het vier sterren hotel en stond een heerlijk bed ons op te wachten. Helaas keken we hier minder naar uit dan we hadden gehoopt, aangezien we al de nodige slaapuren hadden gemaakt.

Na een nacht van een kleine zes uur stond het ontbijt buffet op ons te wachten. Hopelijk zouden de dromen over verse jus, gebakken eieren met spek en verse croissants uitkomen. Echter werden we opgewacht door een Indonesisch buffet, bestaande uit 6 verschillende soorten rijst. Hopelijk kunnen onze tedere maagjes dit aan!

Om 11:00namen we de shuttle terug naar het vliegveld, waarvandaan we de bus naar Bandung nemen. Tijdens de busreis zagen we de chaotische straten van Java: overal waar je kijkt zijn auto's en elke seconde doe je een schietgebedje dat je geen ongeluk krijgt. Dit bleek helemaal het geval toen we in Bandung aankwamen. Honderden scooterrijders, trucks, auto's, taxi's en bussen moesten de weg delen, wat leidde tot veel getoeter, veel files en veel net-niet ongelukken.

Vanaf de busstop namen we de taxi naar ons hotel, waar we de komende twee nachten zouden verblijven. Het staat midden in een villa wijk. Helaas blijken de kamers deze luxe niet te kennen: 1 bed en een los matras, een simpele houten kruk, basic badkamer en hagedis. Daarom trakteerden we onszelf op een lekkere australian steak met friet.

We zullen nu uitvechten wie in het bed slaapt. Tot morgen ;)